Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

Vi erbjuder ett varierande jobb som redovisningsassistent åt våra kunder där du kommer att utföra alla förekommande ekonomiuppgifter i aktiebolag och enskilda firmor.

Det innebär att du kommer att vara med och driftsätta nya kunder, ansvara för deras löpande ekonomihantering t ex kund- & leverantörsreskontra, utbetalningar, fakturering, bokföring, moms, skatter, avstämningar, löner samt månadsbokslut.

Redovisningsassisent med varierande uppdrag

Kunduppdragen är varierande. Dels har vi företag i olika branscher som lämnar in material månadsvis. Men oftast har vi i uppdrag att sköta hela kundernas ekonomi i realtid. Vi fungerar som en ekonomiavdelning till våra kunder. Det innebär ett omväxlande och roligt jobb som kräver flexibilitet.

Kvalifikationer för dig som redovisningsassistent

Idag är du sannolikt ekonom på ett företag eller jobbar som redovisningsassistent på en ekonomibyrå. Du  har flerårig erfarenhet av alla förekommande uppgifter, från löpande bokföring till avstämningar. Det är meriterande om du har vana av Vismas ekonomisystem.

Som person är det viktigt att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Men du är också lyhörd inför kundernas behov och gillar att jobba med eget ansvar.

Förhoppningsvis är du också en glad person som tycker om att sprida positiv energi – och vi hoppas att du vill vara med och utveckla ECAB EkonomiCentra AB i framtiden och växa med oss.

Vi samarbetar med våra kunder digitalt och utför alla våra tjänster i våra lokaler på Aspholmen, Örebro.

Maila din ansökan till ale@ekonomicentra.se
Din ansökan ska innehålla:
• Personligt brev
• CV
• Referenser
• Foto
• Löneanspråk
• Tidigaste tillträdesdag
• Ange om du vill jobba hel- eller deltid

VIDEO: Mer om ECABs vision och arbetssätt (10 minuter)

Här kan du se en video med ägaren Ann-Louise Ekstrand där hon berättar för andra redovisningskonsulter hur hon digitaliserat sin byrå och vad som är hennes vision för framtiden.